Succes online marketing
September 21, 2022Met het verstrijken van de jaren groeit de wereld van online marketing enorm en is er een toenemend aantal mensen dat zich met online marketing wil bezighouden. Maar in de meeste gevallen weten sommige mensen niet eens wat dat betekent of wat er voor nodig is. Er zijn zoveel dingen die onder de algemene online marketingboom vallen dat als je met honderd verschillende ‘internetmarketeers’ zou praten en hen zou vragen wat ze doen, je waarschijnlijk honderd verschillende antwoorden zou krijgen. De meesten van ons vinden het moeilijk om zelfs maar uit te leggen wat we met onderzoekende geesten doen.
In zijn definitie is online marketing het online aanbieden en promoten van producten en diensten. Het combineert de creatieve en technische aspecten van marketing: ontwerp, ontwikkeling, reclame en verkoop. Sinds het begin van internet en zoekmachines is het internetgebruik sinds de jaren 80/90 snel en gestaag toegenomen. Het dagelijks gebruikelijke aantal zoekopdrachten op internet is fors gestegen van iets minder dan 10.000 eind jaren 90 tot ruim 4 miljard in het afgelopen jaar. Dat komt neer op meer dan een biljoen internetzoekopdrachten per jaar met alleen Google zelf!
Mensen doen niet alleen informatieve zoekopdrachten, maar zoeken ook naar producten/diensten. Dit betekent dat de meerderheid van de consumenten de producten en bedrijven die ze kopen en waarmee ze zaken doen, voornamelijk via internet te weten komt. De meeste gebruikers van zoekmachines richten zich echter meestal alleen op de eerste pagina met zoekresultaten – meestal de top vijf resultaten. Aangezien er elk jaar meer en meer zaken worden gedaan met online marketing Duitsland, betekent dit dat de concurrentie voor deze functies is toegenomen en dat ze van grote waarde zijn voor slimme ondernemers. Het is zover gekomen dat concurrentie op lokale, nationale of internationale markten een consistente sterke online aanwezigheid vereist. Het verkrijgen en behouden van een positie op de eerste pagina van SERP’s (pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines) beïnvloedt mensen om te vertrouwen op de degelijkheid, behendigheid en echtheid van uw bedrijf/dienst.
Online marketingsucces bestaat uit een aantal verschillende dingen, zoals seo, ppc, sociale media en online public relations zijn er slechts enkele. Al deze strategieën werken, indien correct en effectief geïmplementeerd, samen om de zichtbaarheid van de website te vergroten met als uiteindelijk doel het verhogen van conversies. Conversie is het resultaat dat u wilt voor een bezoeker van uw website om een aankoop te doen, te bellen, te downloaden, een formulier in te vullen enz. Het is het resultaatgerichte doel dat u voor uw website heeft gesteld.
Dus in dit bericht ga ik je wat informatie en inzicht geven over enkele van de typische dingen die je zou moeten leren en doen als je je eigen online marketingbedrijf zou starten.